Eerste dag kamp

6 augustus 2015 - Allentown, Pennsylvania, Verenigde Staten

Donderdag 6 augustus 2015. Het was dag 1 van het kamp en ik zat vol energie ook al had ik die nacht nauwelijks geslapen. Die nacht was ik aangekomen en ik had ongeveer een uurtje geslapen. Ik ontmoette een van de 3 andere meisjes uit Northfield de eerste ochtend, de Noorse Maren, en ik mocht haar al meteen. Ik ontbijtte met de Noren aan een tafel en na het ontbijt begonnen de eerste echte activiteiten van het kamp.

Het kamp lag in Allentown, Pennsylvania, Verenigde Staten. Het lag ongeveer twee uur verwijderd van New York en we sliepen op de campus van het Muhlenberg College. Een universiteit waar normaal studenten naar toe gaan om te studeren. Nu sliepen alle EF uitwisselingsstudenten uit veel verschillende landen er. De EF studenten kwamen onder andere uit Nederland, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Spanje, Italie, Oostenrijk, Zwitserland, Belgie, Zweden, Taiwan, Thailand, Japan en nog een paar landen.

We begonnen die ochtend met de indeling van het kamp. Er waren vier 'high schools' op het kamp: de Polk Penguins, de Madison Eagles, de Grant Gators en de Washington Wolves. Elke high schools had op zijn beurt dan weer vier klassen (homerooms): North, East, South en West. Mijn high school heette de Polk Penguins en ik zat in de klas Penguins North. Nadat we waren ingedeeld en iedereen wist in welke homeroom diegene zat kwam de activiteit 'parade of nations'

Met de studenten van je eigen land liep je met je je vlag in de parade over de campus. Ik wist dat de Amerikaanse high school spirit erom bekend staat dat er veel wordt gezongen en de energie er aanwezig is, maar ik wist niet dat het zo heftig was. We liepen in de parade waarin iedereen liedjes van zijn eigen land schreeuwde ('Hup Holland Hup', 'het is stil aan de overkant') naar een zaaltje in een van de gebouwen op de campus. In Nederland is het de bedoeling dat je normaal op je stoel gaat zitten en stil bent in zo'n zaal. Maar nee. Dit noem ik gekkenwerk. Iedereen stond op zijn stoel te schreeuwen en zijn eigen land te vertegenwoordigen. Meer deden we er niet, alsnog was het echt geweldig. 'Ik hou van Amerika', dacht ik.

Na de 'parade of nations' hadden we onze eerste lunch. En ja hoor, de lunch was precies zoals in de films. Met je dienblaadje loop je rond in de kantine om je eten uit te kiezen. Vervolgens loop je naar een tafel waar je maar je vrienden moest maken. Uiteindelijk ben ik bij de Nederlanders gaan zitten. Het fijne aan het kamp was dat iedereen zich open-minded gedroeg want niemand kende elkaar. Je moest wel naar andere mensen toe lopen en jezelf voorstellen. Zelf ben ik altijd bang om het risico te wagen, naar een groepje toe te lopen en mij te mengen in het gesprek. Als je dit dan deed bij het kamp werd je gelukkig meteen geaccepteerd, want zoals ik al zei, iedereen wilde iedereen leren kennen. Omdat er bijna 400 studenten waren heb ik hierdoor veel geweldige mensen ontmoet.

Na de lunch moesten we voor de eerste keer naar je eigen high school en homeroom. De daarop volgende dagen begon je je dag in je homeroom waarna je vervolgens gewone lessen had in je high school. De rest van deze eerste echte dag in het kamp hadden we 'free period' en mochten we doen wat we zelf wildenIn de avond speelden we 'capture the flag', een spel wat gespeeld werd in het donker. Het was een goede eerste dag in het kamp.

Voor foto's kijk onder het kopje 'foto's' op mijn blog.

(Foto's zijn niet allemal door mij gemaakt. Heb de meeste gevonden in onze facebook groep voor foto's van het kamp)

1. Simone:
    23 augustus 2015
    Wat heerlijk weer om te lezen! Leuk hoor lieverd en geniet ervan!
    Dikke kus mama