Derde dag kamp

8 augustus 2015 - Allentown, Pennsylvania, Verenigde Staten

Zaterdag 8 augustus 2015. De derde dag in het kamp was een vrij normale dag. De vriendengroepen werden langzamerhand zichtbaar en je had steeds vaker een vaste plek om te zitten met lunch. Wel ergerde ik me langzamerhand aan de 'curfew' die erg streng werd nageleefd in het kamp en merkte ik dingen op in het kamp.

Waar ik meestal op let als ik mensen ontmoet is de kleding. De kledingkeuze van Amerikanen is dan ook bijzonder. Op het kamp liepen ambassador vanuit de hele wereld rond: uitwisselingsstudenten die net een jaar Amerika hebben gehad en nog voordat ze naar huis gaan nog 2/3 maanden blijven in de zomervakantie om te helpen op het kamp. Ze gingen pas aan het einde van de vakantie terug naar huis, naar het land waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen. De 'teachers' waren wel Amerikaans. Dit was niet mijn punt. Back to the kleding.

Amerikanen zien het als volgt: er wordt een barbecue bij Pietje thuis georganiseerd. Het  is dan de bedoeling dat jij je aankleedt. 'Naakt gaan wordt namelijk niet helemaal gewaardeerd.' Maar wat trekken Amerikanen dan aan? De 'more casual' jij gekleed gaat naar Pietje, de beter. Het toont namelijk aan dat jij je comfortabel bij Pietje voelt en je gewoon in je oude verfbroek, slippertjes of sportkleren kan gaan. Sportkleren en slippers waren dan ook het enige wat iedereen aandeed. Een bijzondere dresscode. Alle teachers en ambassadors kwamen dan ook elke dag naar de lessen met de kleren die ze naar Pietje zijn barbecue aan zouden willen doen.

Elke avond was er curfew. 'Curfew' betekent bedtijd en de curfew in het kamp was 11. Je moest dus om 11 p.m. in je bed liggen en je mocht er niet meer uit. Heel fijn dat het avondprogramma vaak zo lang doorging dat je pas om kwart voor 11 klaar was met dit programma. Geweldig.

Zo lag ik gisteren 2 minuten later in bed dan van mij werd verwacht. Kreeg dan ook een goede preek dat ze mij kwijt waren en niet in bed zagen tijdens kamerinspectie. Hilarisch was dat de mensen die mij controleerden ambassadors waren. De meesten waren net 17 en dus een jaartje ouder. Misschien word ik ook wel ambassador. Kan ik leuk mensen preken geven die een jaartje jonger zijn en die 2 minuten te laat in bed liggen. 2 minuten zijn namelijk van levensbelang.

In de avond was er een 'gameshow night'. Zelf dacht ik dat we het nu hadden over GTA 5 marathons en nam het weer eens te letterlijk. Het was in de zaal waar we ook de pep rally en andere activiteiten hadden gehouden. Elke high school had zijn eigen shirt (groen, grijs, blauw of rood) en van elke high school werden er vrijwilligers naar voren geroepen om mee te doen aan een van de spelletjes. Er werden dus spelletjes op het podium gehouden. De sfeer was weer goed. Nog 1 week tot het vertrek naar mijn gastgezin!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Simone:
    27 augustus 2015
    heerlijk weer om te lezen. Ben benieuwd hoe jouw outfit er volgend jaar uitziet :), jehebt dan geen kleedgeld meer nodig...
  2. Kees:
    27 augustus 2015
    Mooi verslag weer, Lot ! Jij zou vast een heel goede ambassador zijn :-) !
    Have fun!
  3. Nora:
    27 augustus 2015
    Super leuk om te horen❤️
  4. Anja:
    28 augustus 2015
    Hallo Lotte, zal ik een oude joggingbroek opsturen? liefs anja
  5. J&J Kuiper:
    28 augustus 2015
    Hoi Lotte,
    Alweer leuk nieuws allemaal. Alleen ben je pas bij dag drie! Dat moet wel een dik boek worden, want we printen alles en bewaren het.
    Benieuwd naar het volgende verhaal. Je schrijft leuk.
    Liefs, Opn en Oma